چک لیست و نمون برگ ها

نمون برگ فهرست محتوای پوشه ی کار (1)

نمون برگ فهرست محتوای پوشه ی کار (2)

نمون برگ خود ارزیابی ماهانه ی دانش آموز

نمون برگ خود ارزیابی دو ماهه ی دانش آموز

نمون برگ بررسی ابعاد جسمانی، اجتماعی و عاطفی دانش آموز

نمون برگ ارزیابی والدین از محتوای پوشه ی کار

نمون برگ ارزیابی مدیر از محتوای پوشه ی کار

چک لیست عملکرد ریاضی پایه اول 

چک لیست رفتارها و اهداف مورد انتظار در منزل ( تکمیل توسط والدین ) 

چک لیست عملکرد تعلیمات اجتماعی ( پایه سوم )

چک لیست عملکرد قرآن و هدیه های آسمانی ( پایه سوم )

دانلود نمونه سوالات و مطالب پایه ی پنجم

 دانلود نمونه سوالات و مطالب پایه ی پنجم

امتحان شش درس اول تاریخ                                       برگه کار تاریخ - درس اول و دوم

امتحان فارسی نوبت اول                                             امتحان جغرافی نوبت اول - 1

امتحان جغرافی نوبت اول - 2                                      امتحان تاریخ و مدنی نوبت اول

امتحان ریاضی نوبت اول                                              امتحان علوم نوبت اول

آزمایش مشاهده ی تغییرات شیمیایی(علوم پنجم)      آموزش مفاهیم ربع و نصف و ...

جدول بودجه بندی دروس پنجم                                   عکس دانشمندان و افراد معروف

نگرش های اساسی در آموزش درس مدنی

خلاصه و نمونه سوال علوم ( ساختمان مواد )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( تغییرات مواد )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( ماشین ها )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( نور و رنگ )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( تاریخچه ی زمین )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( خاک زندگی بخش )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( زمین نا آرام )

خلاصه و نمونه سوال علوم ( جانداران ساده )

جغرافی-کارگروهی-افغانستان                             جغرافی-کارگروهی-پاکستان

جغرافی-کارگروهی-ارمنستان                              جغرافی-کارگروهی-ترکمنستان

جغرافی-کارگروهی-آذربایجان                               جغرافی-کارگروهی-ترکیه

جغرافی-کارگروهی-عراق                                    جغرافی-کارگروهی-نقشه آذربایجان

جغرافی-کارگروهی-نقشه ی همسایه های ایران

جغرافی-کارگروهی-نقشه ارمنستان                     جغرافی-کارگروهی-قاره های جهان

تمرین کلمات فارسی

جدول آموزش املای کلمات( تمرین بعد از املا )

جدول آموزش املای کلمات( بعد از تدریس و قبل از املا )

امتحان ریاضی ( 8 نمونه سوال نوبت دوم ) 

امتحان علوم ( 9 نمونه سوال نوبت دوم ) 

امتحان تاریخ ( 6 نمونه سوال نوبت دوم )  

امتحان جغرافی ( 8 نمونه سوال نوبت دوم )  

امتحان انشای فارسی ( 6 نمونه سوال نوبت دوم )  

شیوه نامه ی آموزش تنیس روی میز به دانش آموزان پایه پنجم

فیلم های آموزشی مناسب دوره ابتدائی

فیلم های آموزشی مناسب دوره ابتدائی- 1


فیلم های آموزشی مناسب دوره ابتدائی -2


فیلم های آموزشی و کتب درسی

بازيافت كاغذ

 

مقدار مواد آلوده جامد در رودخانه ها چقدر است ؟ قبل از اينكه بگوييد پلاستيك در اطراف كلاس درس مدرسه خود نگاه كنيد چه مي بينيد ؟ پوستر؟ دفتر؟ دفتر مشق؟ مجله با تعداد زيادي صفحه؟ شما تصاوير را به دست مي آوريد. كاغذ در هر جايي است !

كاغذ ماده اي است كه ما آن را يك بار مصرف مي كنيم- از هر 100 پوند آشغالي كه ما يك بار مصرف مي كنيم 39 پوند آن كاغذ است . روزنا مه ها در حدود 14 در صد فضاي گورستان زباله وكاغذ هاي متراكم شده 15 تا 20 در صدرا.

كاغذ اشكال مختلفي دارد . كاغذ براق يا كدر ، ضخيم يا نازك . كاغذ مي تواند پر كننده روزنامه يا پر كننده پوشك بچه باشد. بيشتر كاغذ توليدي از درختاني كه قطع شده و برش داده شده اند تهيه مي شود .

اگر چه كاغذ مي تواند از پارچه هاي قديمي يا علف هم تهيه گردد.

ادامه نوشته

آموزش کامپیوتر به زبان ساده



1
   رايانه چيست و به چه دردي مي خورد     
2
   کامپیوتر     
3
   ویندوز (Windows)  
4
   برنامه نقاشی (Paint)  
5
   چگونه با اینترنت کار کنیم؟    جدید  



ادامه مطلب را هم نگاه کنید

ادامه نوشته

دانلود سوالات ششم

دانلود سوالات ششم

جدول زمانبندی تدریس (هفتگی ،ماهانه،سالانه ) پیشنهادی پایه ششم

جدول زمانبندی تدریس (هفتگی ،ماهانه،سالانه ) پیشنهادی پایه ششم

نمونه سوالات وفعالیت های تکمیلی ریاضیات ششم ابتدایی



کتاب های الکترونیکی

fliping.gif

دانلود کتاب های الکترونیکی ورق زن تمامی مقاطع

توجه: برای اجرای کتاب ها نصب نرم افزار فلش پلیر الزامی است!

صورتجلسه ی  گروه آموزشی قطبی پایه ی دوم(1)

جلسه ی گروه آموزشی قطبی پایه دوم در تاریخ 91/7/18 ساعت 3 بعدازظهر با حضور آقای ابرهیمی معاونت محترم اداره و همکاران شاغل در پایه دوم آموزشگاهها تشکیل گردید.

به علت اجرای برنامه درسی ملی در سال تحصیلی جاری در پایه دوم و تغییر کتابها ،ضرورت ایجاب می کند که بیشتر به آن پرداخته شود.

مصوبات این جلسه:

1- در هرجلسه ی گروه آموزشی چندفصل از کتاب ریاضی و علوم مورد بررسی قرار گرفته و روش تدریس آن بیان و نقاط ابهام برطرف گردد

2-روی روش های تدریس فعال و درس پژوهی برای رفع نقاط ضعف تدریس بیشتر کار شود.

3-همکاران تجارب مفید مفید خود را در ارزشیابی توصیفی و نحوه ی بهره گیری از پوشه کار در اختیار یکدیگر قرار دهند.

شيوه های ترويج كتابخوانی در كلاس

شيوه های ترويج كتابخوانی در كلاس

قصه‌ گویی و داستان ‌‌خوانی در كلا‌س:

یکی از شیوه‌ های ترویج كتاب ‌خوانی در میان دانش‌ آموزان قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی آموزگار در كلا‌س است. آموزگار می ‌تواند با این روش لذت خواندن را در بچه‌ ها برانگیزاند.

قصه‌ گویی در كلا‌س و در پی آن گفت‌ و گو درباره آن و پاسخ‌ به پرسش‌های كودكان در این باره، به كودكان می‌ فهماند مطالعه می‌ تواند كاری لذت‌ بخش باشد. برای قصه‌ گویی بهتر است آموزگار با توجه به مخاطبان، داستان مناسبی را برگزیند. نخست آن را بخواند و رویدادهای عمده آن را به خاطر بسپارد، سپس در كلا‌س روبه‌روی دانش ‌‌آموزان بایستد و آن را به شیوه ‌ای پویا بازگو كند. اگر كتابخانه آموزشگاه كتابدار كارآزموده‌ ای دارد، آموزگار می ‌تواند با همفكری او به گزینش كتاب و شیوه بازگویی قصه بپردازد. قصه ‌گویی یادگار ارتباط شفاهی است كه دانش‌ آموزان پیش از ورود به آموزشگاه، كم ‌و بیش با آن آشنا شده‌اند. آموزگار با قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی در كلا‌س اشتیاق مطالعه و بهره‌مند شدن از لذت داستان را به كودكان منتقل می‌كند. كمتر كودكی است كه به قصه‌ های خوب، به ویژه قصه‌ های فرهنگ عامه (فولكلور) علا‌قه‌مند نباشد.
ادامه نوشته

ارزشیابی درس مطالعات اجتماعی کلاس ششم

ارزشیابی مستمر

—شامل 20نمره به شرح ذیل می باشد:
  • ——فعالیت های کلاسی وتکمیل کاربرگ ها(12نمره)
  • —قضاوت ها ومشاهدات رفتاری شامل:خودسنجی ها,قضاوتهای همکلاسان وچک لیستهای معلم(4نمره)—
  • پرسش و پاسخ شامل آزمونهای کتبی و شفاهی میان ترم(4 نمره)
 
نکته:
—می توان برای سهولت کار نمره مستمر را با واحد 100نمره سنجید  که در این صورت :
  • —60نمره به 12 درس هرنیم سال( یعنی برای هر درس 5نمره) تعلق می گیرد .این 5نمره را می توان بین تعدادفعالیت ها ی هردرس و کاربرگ های مربوطه تقسیم کرد (مثلا برای 2فعالیت و1 کاربرگ می توان 1/5,1/5 و2نمره در نظر گرفت)
  • —20نمره برای مشاهدات و قضاوتها
  • —20نمره برای آزمون های میان ترم

ارزشیابی پایانی
  • —شامل 20نمره می باشد
  • —اعتبار آزمون هنگامی است که علاوه برحیطه ی دانش ؛مهارت ها و نگرش های فرد هم در آن سنجیده شود.
  • —آزمون پایانی بیشتر بر پایه سوالات کاربردی,عملکردی و واگرا طراحی شوند.—می توان به جای دادن تعدادکمی سوال که فقط بر حیطه دانش تاکید دارند ,آزمون را به شکل دفترچه ای از سوالات شامل انواع سوالات جندگزینه ای,صحیح وغلط ,کامل کردنی ,جورکردنی,کوتاه پاسخ؛انشایی و...طراحی کرد که درآن؛ سوالات فراشناختی و واگرا که دیدگاه درست فراگیر ونوع قضاوت وی را می سنجند وهم چنین سوالات عملکردی و...وجود دارند.

ارزش یابی مستمر و پایانی پیشرفت تحصیلی درس قرآن در پایه ی ششم ابتدایی

درس قرآن در پایه‌ ی ششم ابتدایی به‌صورت شفاهی و به دو نوع ارزش‌یابی می‌شود :

الف - ارزش‌یابی مستمر

ب- ارزش‌یابی پایانی

ادامه نوشته

راهنمای معلم ارزشیابی توصیفی (اول ، دوم و سوم ابتدایی)

راهنمای معلم ارزشیابی توصیفی (اول ، دوم و سوم ابتدایی)



مقدمه (95 KB)
بخش اول (141 KB)
جدول (152 KB)
بخش دوم (217 KB)
بخش سوم (529 KB)
بخش چهارم (612 KB)
بخش پنجم (386 KB)
بخش ششم (309 KB)
بخش هفتم (297 KB)

شیوه نامه فعالیت های گروه های آموزشی دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 92 – 91


شیوه نامه فعالیت های
 گروه های آموزشی دوره ی ابتدایی
 در سال تحصیلی 92 – 91 در اد
امه مطلب
ادامه نوشته

تقویم اجرایی گروه آموزشی قطبی

تقویم اجرایی گروه آموزشی قطبی پایه دوم

دبستان احسان1-سال تحصیلی 92-91

موضوع

تاریخ

روز

ماه

نیازسنجی

91/7/18

سه شنبه

مهر

معرفی و اجرای روش های فعال

91/8/9

سه شنبه

آبان

درس پژوهی

91/9/7

سه شنبه

آذر

بررسی کتاب ریاضی

91/10/5

سه شنبه

دی

شناسایی و راهکار برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

91/11/3

سه شنبه

بهمن

نقش بازی در آموزش

91/12/1

سه شنبه

اسفند

شناسایی افت تحصیلی و ارائه راهکار

91/1/20

سه شنبه

فروردین

تحلیل و بررسی اجرای ارزشیابی توصیفی

91/2/10

سه شنبه

اردیبهشت

 

مشق شب کار کودک است نه پدر و مادر!

مشق شب کار کودک است نه پدر و مادر!

مهر ماه از راه رسیده و کودکان سر کلاس نشستن و انجام دادن مشق شب را از سر گرفته اند. اما، انجام تکلیف های مدرسه مسئولیتی ناخوشایند و دشوار برای بسیاری از کودکان است و برای بسیاری از پدر و مادرها هم یک چالش به شمار می رود که باید ۹ ماه آینده را با آن دست و پنجه نرم کنند. در نوشته زیر چند راهکار مناسب برای آسان شدن انجام مشق شب برای کودکان و پدر و مادرها پیشنهاد شده است.

  • انجام ندادن تکلیف مدرسه را شخصی نکنید

هنگامی که کودکان کارهای مدرسه شان را انجام نمی‌دهند، برخی از پدر و مادرها به شدت عصبانی و ناراحت می‌شوند. اما دلیل این کار کودک چیست؟ کودک مایل نیست مشق هایش را بنویسد و برای آن دلایل مختلفی دارد نه این‌که از شما خوشش نمی‌آید یا با شما لجبازی می‌کند.

 لجبازی حاصل کشمکش‌های زیاد و طولانی والدین در اثر شیوه تربیتی نادرست و در تعامل والدین با کودک به وجود می‌آید. بنابراین والدینی که معتقد به لجبازی فرزندشان هستند بهتر است به سابقه ارتباط خود با فرزندشان حتی قبل از سن مدرسه نگاه کنند.


ادامه نوشته

چگونه به فرزندان عذرخواهی را آموزش دهیم

شاید تصور کنید عذرخواهی فقط عبارتی ساده است و اگر فرزندتان در قبال کار اشتباهی که انجام داده است به شما بگوید: «مرا ببخش»، واقعا به اشتباه خود پی برده است.

 

ممکن است متعجب شوید اما باید بدانید عذرخواهی هیچ گاه ساده نیست – حتی برای بزرگسالان – اما برای یک کودک سخت ترین بخش این است که بداند عذرخواهی به چه معناست و چه لزومی دارد؟

تلاش زیادی لازم است تا شما با مهربانی و آرامش به فرزندتان عذرخواستن را بیاموزید. پس برای این کار:

ادامه نوشته

نمونه سوالات درس مطالعات اجتماعی

 نمونه سوالات درس ۱تا ۴ 

درس مطالعات اجتماعی

برای دانلود کلیک کنید.

سوالات درس 1تا 4 مطالعات  

10 فرمان براي فرار از خجالت

سكوت و كم‌حرفي شما را معمولا به پاي فروتني، حجب و حيا و بزرگ‌منشي‌تان مي‌گذارند و چه صفتي بهتر از فروتني؟

 مي‌گويند <توماس اديسون> عاشق نمايش بود و عاشق نمايش‌نامه‌هاي شكسپير. او از وقتي 8 ساله بود، دلش مي‌خواست بازيگر تئاتر بشود و حتي در دوران نوجواني‌اش هم براي رسيدن به اين آرزو تلاش كرد اما موفق نشد. مي‌دانيد چرا؟ چون خجالتي بود! در زندگي‌نامه‌اش نوشته‌اند كه او سال‌ها به خاطر صداي زنانه‌اش خجالت مي‌كشيد در ميان جمع، صحبت كند. آن نوجوان خجالتي، خوشبختانه بازيگر تئاتر نشد و شد: توماس اديسون! همان اديسوني كه زندگي امروز را بدون اختراعات او حتي نمي‌شود تصور كرد... كودكان، ‌نوجوانان و جواناني كه امروز خجالتي هستند، در هيچ محضري امضا نكرده‌اند و به هيچ كسي تعهد نداده‌اند كه فردا و پس‌فرداي روزگار هم خجالتي و كمرو باشند.

ادامه نوشته

برنامه زمانبندي پیشنهادی كتاب هاي درسي پایه دوم دبستان  ۹۲-۱۳۹۱

برنامه زمانبندي پیشنهادی كتاب هاي درسي پایه دوم دبستان  ۹۲-۱۳۹۱

متوسط درس علوم ،  بنویسیم و قرآن  ۱۵ صفحه و متوسط بخوانیم ۱۶ و ریاضی ۲۱ صفحه در هر ماه ( به جز فروردین و اردیبهشت که ماه آخر و مرور درس ها و پر کردن کارنامه توصیفی و کلاسهای جبرانی و ... است) 

نام درس

نوبت اول

نوبت دوم

 

مهر

آبان

آذر

دي

بهمن

اسفند

فروردين

ارديبهشت

قرآن

15

30

45

60

75

90

97

107

هديه ها

20  هفته تدریس + 10 هفته ارزشیابی

بخوانيم

16

32

48

64

80

96

105

115

بنويسيم

15

30

45

60

75

90

97

103

رياضيات

18

39

60

81

102

123

133

145

علوم

15

30

45

60

75

90

97

103

برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی

برگه های داخل پوشه کار ارزشیابی توصیفی

جلد پوشه کار                     لینک دانلود

جلد فایل علوم                    لینک دانلود

جلد فایل هنر                     لینک دانلود

جلد فایل فارسی                لینک دانلود

 جلد فایل املا و انشا          لینک دانلود

جلد فایل اجتماعی             لینک دانلود

جلد فایل ریاضی                 لینک دانلود

فرم چک لیست کلاسی      لینک دانلود

ارزیابی دوماهه                   لینک دانلود

برگ ثبت مشاهدات            لینک دانلود

چک لیست فردی               لینک دانلود

فهرست محتوا                   لینک دانلود

آموزش پاور پوینت در 4 قسمت

جهت دریافت فایل قسمت اول  اینجا  کلیک کنید.

جهت دریافت فایل قسمت دوم  اینجا  کلیک کنید.

جهت دریافت فایل قسمت سوم  اینجا  کلیک کنید.

جهت دریافت فایل قسمت چهارم  اینجا  کلیک کنید.

ضمنا نرم افزار فلش ریدر باید در سیستم شما نصب شده باشد.

شیوه نامه کلی ارزشیابی کتب ششم دبستان

 
 شیوه نامه کلی ارزشیابی کتب ششم دبستان

برروی لینک زیر کلیک کنید


کتب روش تدریس پنجم


روش تدریس فارسي (پنجم دبستان)

روش تدریس علوم تجربي(پنجم دبستان)

روش تدریس قرآن(پنجم دبستان)

روش تدریس هديه هاي آسمان پنجم دبستان

روش تدریس تربيت بدني (پنجم دبستان)

راهنماي درس هنر براي معلمان (چهارم ،پنجم،ششم دبستان)

راهنمای تدریس کتاب های دوم ابتدائی


راهنماي درس هنر پايه هاي اول و دوم و سوم ابتدايي

ارزشيابي توصيفي

ضميمه تربيت بدني دوره ابتدايي ويژه معلمان دوم ابتدايي

علوم تجربي(دوم دبستان)

روش آموزش قرآن(دوم دبستان)

روش تدریس هديه هاي آسمان (دوم دبستان)

روش تدریس تربيت بدني (دوم دبستان)

ضميمه کتاب راهنماي درس هنر پايه دوم ابتدايي

نرم افزارهای آموزش ریاضی دوم


معرفی نرم افزارهای آموزش ریاضی

عدد وشمارش

آمار و سر شماری

هر کس برای شمارش روشی دارد.

تقارن چهارقسمتی

کاشیکاری

آماده سازی برای کاشی کاری 

جمع و تفریق اساسی

سوالات متداول ریاضی سال ششم ابتدایی

آیا حتماٌ فصول کتاب باید به ترتیب تدریس شود؟ یا اینکه می توان فصل اول را با توجه به مشکل بودن آن را بعد از چند فصل دیگر تدریس کرد؟

فصل اول كتاب فصل مشكلی نیست چون دانش آموز تمامی این مفاهیم را یاد گرفته است در اینجا نوع نگاه به مفهوم تغییر كرده یعنی دانش آموز همان دانسته های خود را از منظر دیگر می بیند. چون فصل ها در امتداد یكدیگر هستند بنابر این نمی توان ترتیب آموزشی را تغییر داد.

ادامه نوشته

آشنایی با ضرب انگشتی

فرض کنید می خواهیم حاصل ضرب 5×6 را حساب کنیم . انگشت های هر دو دست را باز می کنیم . بعد می گوییم : چون یکی از عددها 5 است ، پس هر پنج انگشت دست چپ را باز نگاه می داریم . چون عدد دیگر 6 است و شش یک واحد از پنج بیش تر است پس یک انگشت دست راست را تا می کنیم . آن وقت حاصل ضرب شماره انگشت هایی را که تا نکرده ایم به دست می آوریم . دست چپ پنج انگشت باز دارد و دست راست چهار انگشت باز ، پس 20= 5×4 . بعد در برابر هر انگشت تا کرده، ده واحد به این حاصل ضرب اضافه می کنیم . در این مثال، چون یک انگشت تا کرده بودیم ، پس 10 را به 20 اضافه می کنیم ، می شود 30 .


AWT IMAGE

ادامه نوشته